Nuffang ads

Tuesday, March 22, 2011

Sungai Petani+Pulau Pinang (3.2.11)

lama sungguh x update blog ni, kesibukkan melanda. hari ni nak update sikit cerita jalan2 dari bulan Feb. hari tu.

hari ni, aku temankan sepupu aku gi rumah kawan dia. memandangkan kami ni 1st time nak pergi sana, ala2 redah gitu. kami pun gerakla dari rumah lebih kurang 7am. sempat singgah breakfast kat Sabak dulu. makan kat kedai Pak Isa lagi..padahal dah selalu makan. sebab mudah dan senang aku pun suggested la makan kat situ. then kami teruskan perjalanan. kami berdua cuma berpandukan map dr kad kahwin tu je. kalu tak lengkap @ tak betul maka sesatla kami berdua. perjalanan bermula
~kad kahwin 'nor'~

ni la antara landmark yang dia highlight kat kad kahwin tu:
 
Petronas sebelah kiri sebelum simpang (Landmark 1)

SMK Aman Jaya (Landmark 2)
Masjid (nama x tahu plak,lupa)

rumah pengantin?..ops aku tak captured plak.sebab kami datang awl.tak prepare pape lagi pun..hehehe
next plan? oleh kerana kami tak mkan lagi.kat umah member tu dia hidang le gak air. mungkin tekak selangor tak sama ngan tekak kedah..kami pun meneruskan perjalannan ke bandar Sungai Petani (Bandar HPA). x silap aku, last datang bandar ni tahun lepas sebab ada lawatan benchmark. aku ni konon2 jadila guider pada cousin aku ni. guider yang sesat2 jalan gak. ni la antara apa yg ada kt bandar SP
lepas je tol jumpa ni

Daulat Tuanku
berhenti kat traffic light masuk bandar SP
Village mall (x masuk pun)

perut pun lapo, so kami decide nak makan RFC. cousin aku ni x pernah makan. aku pun promote la. tp dah cakap awl2 x la sesedap KFC. bukan nak condemn mana2 tapi tu hakikat. kami kan pengguna katakan. so singgah la kat RFC ni. mak ai, punya ramai org..
RFC Sungai Petani

lunch - (lupa apa nam set ni)

dari Sungai Petani, kami meneruskan perjalanan ke Penang. cousin aku nak mengimbau kenangan lama waktu dia matrik. so layan jela. aku ajak dia singgah Tesco Xtra Seberang Jaya, aku nak beli stokin. jauh kan aku beli stokin? aku suka stokin kat kedai ni, murah dan cantik. so, kami pun solat dan terapi mata kat tesco ni.
tesco Seberang Jaya




ingat nak beli stokin je, rupanya bagak bangayk gila kami borong, terutama aku. sebab teringat anak kat umah. ni le antara barang2 yang kami borong.. hehehe
Stokin Winda utk Una

Sarung tangan
Set make up Una
Skarf pengantin
Sarung tangan cousin aku
penang, here we come..syok gak jalan2 ni...cuci mata..hilangkan stress (tapi stress gak,duit abes). saat ni terkenang anak yg ditinggalkan. next time mumy bawak Una ye..
nak masuk bayar tol ke feri
situasi di jeti
from ferry

dah mendarat di pulau
membeli belah jeruk (x le banyak sangat pun beli)
lepas penat jalan2, kami decided balik nak ikut jambatan. sebab kami nak terus balik ke selangor. ni le natara captured dari atas jambatan.


tinggalkan pulau
puncak jambatan
keluar dari Penang, langsung terus lapo..ingat nak bantai nasi kandar kat pulau, tapi cm x best la plak. kedai yg dilihat tidak berkenan di hati. alang2 dh smpai penang ni, nak jugak nasi kandar, kami pun singgah le kat Juru, makan nasi kandar. 
Pelita Nasi Kandar - padahal kat KL ade. tapi penang ni best sikit kot
menu aku
menu cousin aku
apa yang boleh aku cakap, memang power la kari dia. membuatkan aku nak makan lagi. hahaha..may be kat KL la kot kat penang next time le. tak mampu nak pegi.

No comments:

Post a Comment